مشخصات انواع تشک بیمارستانی

مشخصات انواع تشک بیمارستانی

تشک بیمارستانی یک تشک ویژه‌ی طراحی شده است که در تخت بیمارستانی استفاده می‌شود ، این نوع تشک نه تنها بیمار را در حالت خوابیده پشتیبانی می‌کند ، بلکه می‌توان آن را به سمت سر و پای تخت بالا و پایین تغییر داد ، تشک بیمارستانی می‌تواند از جنس‌های مختلفی ساخته شود ، بسته به نوع بیماری که برای آن استفاده می‌شود.

بیشتر این تشک‌ها از فنرهای داخلی، فوم، هوا، ژل یا آب پر شده‌اند. برخی از تشک‌ها برای جلوگیری و درمان سوزش بستر وجود دارند، در حالی که دیگران هدف آنها ارائه پشتیبانی برای بیماران سنگین‌تر است.

تشک مناسب بیمارستانی معمولاً یک عامل کلیدی در جلوگیری از سوزش‌های بستر یا زخم‌های فشاری است. متأسفانه وقتی بیمار برای مدت طولانی در تخت بستری می‌ماند، سوزش‌های بستر می‌تواند ایجاد شود اگر احتیاط نگرفته شود. تشک هوای کم فشار به طور خاص برای درمان و جلوگیری از این نوع سوزش‌های فشاری طراحی شده است. این نوع تشک فشار، تصفیه و رطوبت را کاهش می‌دهد و در عین حال فشار را کاهش می‌دهد تا از این بیماری دردناک جلوگیری شود.

تشک‌های بیمارستانی معمولاً نازک هستند، اما برای حمایت از بیماران بستری طراحی شده‌اند.

مشخصات انواع تشک بیمارستانی

انواع دیگری از تشک‌هایی که برای حفظ سلامتی بیماران بستری طراحی شده‌اند، تشک‌های آبی و ژلی هستند که همچنین تسکینی از سوزش‌های بستر ارائه می‌دهند. از آنجا که آب به شکل بدن بیماران تطابق می‌یابد، فشار را کاهش می‌دهد و احتمال سوزش پوست را کاهش می‌دهد. نوع مشابهی از تشک با ژل پر شده است که به همان نحوی که آب عمل می‌کند، عمل می‌کند.

بطور طبیعی، تشک استاندارد بیمارستانی معمولاً برای بیمارانی که موبایل‌تر هستند و قادر به برخاستن و ورود به تخت هستند، استفاده می‌شود. این نوع تشک معمولاً دارای فنرهای داخلی یا فوم درونی است.

مشخصات انواع تشک بیمارستانی
مشخصات انواع تشک بیمارستانی

این تشک‌ها به انواع طول‌ها و عرض‌ها برای سازگاری با بیماران با اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. برای بیماران سنگین‌تر، معمولاً از تشک‌های فومی که از فوم پلی‌استر با چگالی بالا تشکیل شده‌اند، برای ارائه حمایت بیشتر استفاده می‌شود. این دو تشک معمولاً با سطوح راحت یا بسیار راحت در دسترس هستند، مقاوم در برابر آتش و دارای روکش ضدآب وینیل هستند.

erfan
ارسال دیدگاه